Efekty uczenia się

 

SP01 Słuchacz zna i rozumie proces budowania aplikacji.
SP02 Słuchacz rozumie i potrafi stosować obiektowe podejście do opisu rzeczywistości.
SP03 Słuchacz zna i potrafi stosować język programowania Java, w tym klasy, interfejsy, wyjątki, kolekcje, interfejsy funkcyjne, lambdy, asercje.
SP04 Słuchacz potrafi zaprojektować i wykonać graficzny interfejs użytkownika wykorzystując biblioteki Swing oraz JavaFX.
SP05 Słuchacz potrafi wytwarzać oprogramowanie w architekturze klient-serwer oraz wielowątkowe.
SP06

Słuchacz zna metody projektowania, tworzenia i zarządzania bazami danych.

SP07

Słuchacz zna i rozumie pojęcie relacyjnego modelu danych. Zna podstawowe instrukcje języka SQL, zna zasady tworzenia bazy danych w tym języku.

SP08

Słuchacz ma wiedzę o mechanizmach bezpieczeństwa baz danych. Zna zasady przydzielania uprawnień użytkownikom oraz tworzenia ról.

SP09

Słuchacz potrafi formułować w języku SQL zapytania do bazy danych odnoszące się do jednej i wielu tabel. Umie formułować zapytania wymagające grupowania i agregacji danych.

SP10

Słuchacz potrafi wykorzystać wiedzę o mechanizmach bezpieczeństwa baz danych. Potrafi wybierać poziom izolacji transakcji i stosować mechanizmy ochrony bazy danych.

SP11

Słuchacz zna i rozumie proces, problemy i ryzyka realizacji projektów informatycznych.

SP12

Słuchacz zna i stosuje metodyki wytwarzania oprogramowania, w tym podejście Agile, SCRUM i język UML.

SP13

Słuchacz zna narzędzia wspierające realizację projektów informatycznych takie jak Jira oraz kontroli wersji GIT.

SP14

Słuchacz zna wzorce projektowe GoF i rozumie ich znaczenie w procesie tworzenia oprogramowania.

SP15

Słuchacz zna zasady tworzenia oprogramowania SOLID.

SP16

Słuchacz posiada umiejętność oceny jakości kodu i jest w stanie zaproponować jego modyfikację poprawiającą jakość.

SP17

Słuchacz rozumie podstawowe problemy tworzenia złożonych aplikacji.

SP18

Słuchacz zna i rozumie architekturę systemów mobilnych Android i iOS.

SP19

Słuchacz zna i umie posługiwać się językami programowania Kotlin oraz Swift.

SP20

Słuchacz zna podstawowe metody, techniki i narzędzia stosowane przy wytwarzaniu oprogramowania mobilnego dla systemów Android oraz iOS.

SP21

Słuchacz potrafi projektować ergonomiczne i użyteczne interfejsy użytkownika aplikacji mobilnych.

SP22

Słuchacz potrafi obsługiwać i wykorzystywać w swojej aplikacji mobilnej wybrane sensory i mechanizmy lokalizacji.

Wydział Automatyki, Elektroniki i Informatyki, ul. Akademicka 16, 44-100 Gliwice